Kategorie
W 2014 roku Nestle przejęło pełną kontrolę nad Galdermą, tworząc Nestle Skin Health za ponad 3 mld euro. W 2019 roku konsorcjum inwestorów nabyło firmę za 10,2 mld dolarów amerykańskich. W marcu 2024 roku Galderma zadebiutowała na giełdzie SIX w Zurychu, osiągając wycenę 15-16 mld franków szwajcarskich.
Firma Galderma koncentruje się wyłącznie na dermatologii. Zatrudnia ok. 6500 osób. Ma 33 zakłady, które znajdują się na terenie 10 krajów. Jej działalność dzieli się na 3 główne segmenty:
Jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek firmy Galderma jest Cetaphil. Wspomniany brand oferuje produkty do pielęgnacji wrażliwej skóry, w tym emulsje, kremy i kosmetyki zapewniające ochronę przeciwsłoneczną. Cetaphil Cleansing Lotion był pierwszym produktem, który został opracowany w Teksasie w 1947 roku. Do dziś zachował swoją łagodną formułę. Obecnie Cetaphil jest dostępny w 70 krajach i rekomendowany przez dermatologów.
Galderma mocno inwestuje w badania kliniczne i rozwój. Prowadzi prace nad nowymi terapiami, w tym z wykorzystaniem nemolizumabu. Został on zatwierdzony przez instytucje europejskie i brytyjskie jako środek do leczenia dermatoz atopowych oraz przerostowych. Obecnie Galderma testuje nowe generacje toksyny botulinowej. Ma centra badawcze w Szwajcarii, Szwecji, Kanadzie i USA.
Popularny produkt Galderma
Cetaphil Delikatny żel oczyszczający z peelingiem
Został stworzony z myślą o codziennej pielęgnacji skóry wrażliwej. Jego formuła łączy w sobie właściwości oczyszczające i złuszczające. W rezultacie usuwa zanieczyszczenia i martwe komórki naskórka. Nie narusza przy tym bariery ochronnej. Żel skutecznie przywraca optymalne pH i wspiera zdrowy wygląd skóry.